یک روش چند مرحله ای هست که با پیروی کردن از اون، می تونین مطمئن باشین یک کار و کاسبی اینترنتی کوچیک رو با موفقیت راه اندازی کردین. من هزاران نفر رو دیده ام که با پیروی از این روش کسب و کارای موفقی راه انداخته و پیشرفت دادن. پس با ما همراه باشین و واسه راه اندازی یک کار و کاسبی اینترنتی به پیشنهادای زیر توجه کنین.

 

  1. یک احتیاج در بازار پیدا کنین و بهش جواب بدین.
  2. برنامه ای واسه تبلیغ و بازاریابی داشته باشین که فروش شما رو افزایش بده.
  3. سایتی طراحی کنین که خیلی راحت بشه از اون استفاده کرد.
  4. از موتورای جستجو واسه جذب ترافیک به سایت تون استفاده کنین.
  5. به عنوان یک فرد متخصص واسه خود اعتبار جمع کنین.
  6. مشتریان و مشترکین خود رو از راه ایمیل پیگیری کنین.
  7. با استفاده از تکنیکای بیش فروشی (upselling) و فروش بک ان (back-end) درآمد خود رو افزایش بدین.

همه افراد، از یک کارآفرین تازه کار گرفته تا افراد باتجربه و خبره در این کار، می تونن از این فرایند واسه شروع یک کار و کاسبی سود ببرن.

قدم ۱: یک احتیاج در بازار پیدا کنین و بهش جواب بدین

بیشتر افرادی که تازه کاری رو شروع می کنن انجام دهنده این اشتباه می شن که اول به دنبال تولید محصول می رن و بعد به فکر بازاریابی واسه اون می افتن.

واسه اینکه شانس خود رو واسه موفقیت افزایش بدین، کار رو با بازاریابی شروع کنین. رمز کار اینه که افرادی رو پیدا کنین که به دنبال راه حلی واسه یک مشکل هستن، اما جوابای زیادی پیدا نکرده ان. اینترنت این روش جستجوی بازار رو آسون کرده:

  • به انجمنای آنلاین مراجعه کنین تا ببینین مردم چه سوالاتی می پرسند و سعی می کنن چه مشکلاتی رو حل کنن.
  • در کلیدواژها جستجو کنین تا ببینین مردم چه کلیدواژهایی رو جستجو می کنن که واسه اونا سایتا و رقابت زیادی وجود نداره.
  • به سایت رقیبان پنهون ی خود مراجعه کنین. از کاری که اونا واسه جواب گویی به نیازها انجام میدن یادداشت ورداری و اونو بررسی کنین. ممکنه از چیزی که شما یاد گرفتین استفاده کنن و محصول لازم بازار رو تولید کرده باشن، در این صورت ممکنه انجام همون کاری که اونا می کنن، بهتر از رقابت کردن باشه.

قدم ۲: برنامه ای واسه تبلیغ و بازاریابی داشته باشین که فروش شما رو افزایش بده

رعایت موارد زیر، به شما اطمینان می ده کسائی که از کار و کاسبی اینترنتی شما دیدن می کنن، از لحظه ورود تا زمان خرید، درگیر فرایند فروش می شن.

  1. با انتخاب تیترای جذاب، مشتریان رو به محصول تون بیشتر علاقه مند کنین.
  2. مشکلی که محصول شما اونو حل می کنه، توضیح بدین.
  3. این اطمینان رو بسازین که شما می تونین این مشکل رو حل کنین.
  4. نظرات افرادی رو که پیش از این از محصول شما استفاده کردن، در سایت اضافه کنین.
  5. قدری درباره محصول و اینکه چیجوری به کاربران سود میرسونه صحبت کنین.
  6. پیشنهاد ویژه ای به مشتریان بدین.
  7. کیفیت محصول خود رو تضمین کنین.
  8. این احساس رو بسازین که استفاده از محصول شما ضروریه.
  9. از بازدیدکنندگان بخواهید که محصول شما بخرن.

از راه این فرایند باید روی این موضوع تمرکز کنین که محصول یا خدمات شما چیجوری می تونه به شکلی منحصر به فرد مشکل مردم رو حل کنه یا کیفیت زندگی اونا رو بهبود بخشد. مثل یک مشتری فکر کنین و بپرسید «این محصول یا سرویس چه فایده ای واسه من داره؟»

قدم ۳: سایت خود رو طراحی کنین

هنگامی که بازار و محصول خود رو مشخص و فرایند فروش تون رو پایانی کردین، آماده ی طراحی سایتی واسه کار و کاسبی کوچیک تون هستین. حتما به خاطر داشته باشین که سایت رو ساده طراحی کنین. شما کمتر از ۵ ثانیه زمان دارین تا توجه کسی رو جلب کنین، وگرنه اونا خواهند رفت و دیگر هیچوقت از سایت شما بازدید نمی کنن.

چند نکته بسیار مهم که حتما باید به یاد داشته باشین:

  • یکی دو فونت ساده روی پس زمینه سفید انتخاب کنین.
  • منوی سایت رو ساده طراحی کنین.
  • از تصویر، صوت یا ویدئو فقط واسه تقویت پیام تون استفاده کنین.
  • به افراد پیشنهاد عضویت بدین. اینطوری می تونین آدرس ایمیل اونا رو جمع کنین.
  • فرایند خرید رو ساده کنین، (بین انتخاب محصول و تائید پرداخت، بیشترین حد ۲ کلیک وجود داشته باشه)
  • سایت شما، مغازه ی آنلاین شماس، اونو به شکلی مشتری پسند طراحی کنین.
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   چه جوری یک لوگو بسازیم؟

قدم ۴: از موتورای جستجو واسه جذب کردن خریداران به سایت تون استفاده کنین

با روش پرداخت به ازای کلیک آسون ترین راه واسه جذب ترافیک به یک سایت جدیده. این کار در مقایسه با اینکه منتظر باشین که تا به طور طبیعی سایت شما ترافیک جذب کنه، دو امتیاز داره. اول اینکه به شکل ی «پرداخت به ازای کلیک»، شما رو فورا در صفحه جستجو نشون می ده و دوم اینکه به شکل ی پرداخت به ازای کلیک این امکان رو به شما می ده که کلیدواژها، تیترا، قیمتا و رویکردهای فروش مختلفی رو امتحان کنین. این روش نه تنها به شما کمک می کنه که خیلی سریع ترافیک جذب کنین، بلکه شما می تونین روشای مختلف رو بیازمایید و بهترین کلیدواژها رو واسه تبدیل بازدیدکننده به خریدار امتحان کنین. اینطوری شما می تونین کلیدواژها رو در سایت پخش کنین، چون که این کار به بهتر شدن جایگاه شما در جستجوی طبیعی کمک می کنه.

قدم ۵: به عنوان یک فرد متخصص واسه خود اعتبار جمع کنین

مردم از اینترنت واسه به دست آوردن اطلاعات استفاده می کنن. این اطلاعات رو به شکل رایگان در اختیار سایتای دیگر بذارین و ببینین که چیجوری ترافیک بیشتری جذب می کنین و در موتورهای جستجو جایگاه بهتری پیدا می کنین. رمز موفقیت اینه که همیشه لینک اطلاعات خوب رو در سایت تون داشته باشین.

  • محتوای تخصصی مجانی در اختیار بقیه بذارین. مقاله، ویدئو یا هر محتوای دیگری رو که واسه بقیه مفید باشه، تولید کنین. این محتوا رو در سایتای شامل مقالات آنلاین و شبکه های اجتماعی بذارین.
  • روی محتواهای باارزش سایت تون، لینک ارسال واسه دوستان رو بذارین.
  • به یک فرد متخصص و فعال در انجمنای صنعتی و سایتای اجتماعی که جامعه ی هدف شمان، تبدیل شید.

اینطوری شما خوانندگان جدیدی پیدا می کنین و حتی از اون بهتر، هر سایتی که محتوای شما رو پخش کنه به لینکاتون برگشت داده میشه. موتورای جستجو رابطه برقرار کردن بین سایتای در رابطه رو دوست دارن و جایگاه شما رو در رتبه بندی جست وجو بهبود می بخشن.

قدم ۶: از قدرت بازاریابی ایمیلی واسه تبدیل بازدید کنندها به مشتری استفاده کنین

هنگامی که فهرست ایمیلا رو تهیه کردین، شما یکی از باارزش ترین داراییای کار و کاسبی اینترنتی تون رو ایجاد کردین. مشتریان و مشترکین شما این اجازه رو به شما دادن که واسه اونا ایمیل بفرستید. این یعنی شما:

  • به اونا چیزی دادین که به دنبال اون بودن.
  • یک رابطه پایدار با اونا شکل دادین.
  • نتیجه این روش بازاریابی ۱۰۰ درصد قابل اندازه گیریه.
  • بازاریابی ایمیلی ارزون تر و مؤثر از بازاریابی چاپی، تلویزیونی و رادیوییه، چون که بسیار هدفمند تره.
  • هرکی که به سایت شما سر می زنه و وارد فهرست شما می شه، فرد بسیار مشتاقیه و هیچ ابزاری بهتر از ایمیل واسه پیگیری اینجور افرادی وجود نداره.

قدم ۷: از راه تکنیکای بیش فروشی (upselling) و فروش بک ان (back-end) درآمد خود رو افزایش بدین

یکی از مهمترین راه حلا در بازاریابی اینترنتی، ایجاد و پیشرفت ارزش طول عمر مشتریه. دست کم ۳۶ درصد کسائی که یه بار از شما خرید کردن در صورتی که پیگیر اونا باشین، دوباره از شما خرید می کنن. پایانی کردن اولین خرید شک نداشته باشین دشوارترین و گرون ترین بخش کار شما هستش. پس از فروش بک ان و آپ سلینگ واسه مجبور کردن اونا به خرید دوباره استفاده کنین. این دو روش شامل تکنیکای زیر می شن:

  • کالاهایی رو به اونا پیشنهاد بدین که خرید اصلی اونا رو کامل می کنه.
  • واسه اونا کوپنای وفاداری الکترونیک بفرستید تا بتونن در خرید بعدی از اونا استفاده کنن.
  • بعد از خریدشان در صفحه سپاسگزاری، اجناس مربوط به خریدشان رو بذارین.
  • به مشتریان تون به خاطر وفاداری شون پاداش بدین و ببینین که چیجوری اونا وفادار تر می شن.

اینترنت بسیار سریع تغییر می کنه طوری که ۱ سال در فضای آنلاین برابر با چیزی حدود ۵ سال در دنیای واقعیه. اما اصول مربوط به چگونگی راه اندازی و پیشرفت یک کار و کاسبی اینترنتی موفق اصلا تغییر نکرده. اگه درست در اول راه شروع یک کار و کاسبی اینترنتی هستین، حتما از این مراحل پیروی کنین. اگه مدتیه که کار رو شروع کردین، یک بازبینی سریع انجام بدین و بررسی کنین که مرحله ای هست که از قلم افتاده باشه یا اصلا به سراغ اون نرفته باشین. دقت داشته باشین که نمی تونین از اول راه رو اشتباه برید.



ایده خود رو به پول تبدیل کنین

پول-نام-تصویر


۳

دسته‌ها: آموزشی